SZOLGÁLTATÁSAINK AZ FMCG SZEKTORBAN
TERMÉK DIZÁJN & -FEJLESZTÉS
KONCEPCIÓTESZTEK
-
Nem az elégedettség, hanem az elérhető összhatás szerint rangsoroljuk a lehetséges beavatkozási pontokat
-
Nem csak azt mutatjuk meg, hogy mi a baj, hanem azt is, hogy hogyan kell / lehet orvosolni, figyelembe véve a beavatkozás más jellemzőkre gyakorolt hatásait is
-
Az összteljesítmény mellett a versenypozíciót leginkább javító, legígéretesebb beavatkozási pontok várható összhatás szerinti rangsora és a beavatkozás iránya is kirajzolódik
-
Termék-attribútumok összefüggéseinek feltárása és grafikus bemutatása
-
Kombinált koncepció- és terméktesztek esetén egyszerű, de tényadatokra kalibrált volumenbecslés
CUKOR, ÉDESÍTŐ, KARAMELL: EZEKET MIND HIÁNYOLTÁK A FOGYASZTÓK... DE TÉNYLEG JOBBAN SZERETIK MAJD ÍGY?
Termék-/ízteszt
MENNYIRE HASZNOS EGY OLYAN VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR, AMIBEN CSAK MAGUNKAT LÁTJUK?
Márkaérték és -imázs
-
Versenykörnyezeti kontextusba helyezett, relatív, valódi előrejelző erővel bíró, egyéni szintű márkaérték mutató, amely közvetlenül a fogyasztóban élő márkaképet/márkalenyomatot vizsgálja
-
Könnyen, „részesedés %”-ként értelmezhető, a valódi piaci részesedéssel szorosan együtt mozog (így annak előrejelzésére is használható)
-
Rávilágít a kommunikáción kívüli (trade) tényezők hatására
-
Szemben a klasszikus (pl. NPS) mutatókkal, nem izoláltan tekint a márkára, hanem a márkának az ügyfél fejében a versenytársakhoz viszonyított relatív pozícióját méri
COOL, RETRO JÁRGÁNY VAGY SZAKADT ÓCSKAVAS?
-
IMAGE DRIVER-ELEMZÉS – Megengedjük a valóságot:
-
Egyes tulajdonságok taszítóak is lehetnek, ezért negatív összefüggést is értelmezünk és kimutatunk
-
A fontossági sorrend (driver-erő) megállapításához a márkakép (=összetartozó attribútumok összessége) vonzerejéből indulunk ki, és nem egyenként kezeljük az attribútumokat, az ellentmondásmentes kommunikációs stratégia támogatására
-
Válaszadói szinten mérjük: ugyanaz az attribútum valakinek vonzó, másoknak taszító – ezek aránya többet mond az átlagnál
Csomagolásteszt
PONT ILYEN ELEGÁNS, LETISZTULT ÉS EGYEDI CSOMAGOLÁST KÖVETELTEK A FOGYASZTÓK, ÉS A MÁRKA ÁRAZÁSÁT IS RENDBEN TALÁLTÁK. AKKOR MIÉRT A VERSENYTÁRS TUSFÜRDŐT VESZIK LE A POLCRÓL?
-
Elfogadjuk, hogy a fogyasztók nem kreatív szakemberek, ezért nem velük akarunk csomagolást terveztetni. Ehelyett a csomagoláshoz kapcsolódó fogyasztói élményre és asszociációkra, és a márkavonzerőre gyakorolt hatásra koncentrálunk
-
A szakemberek munkáját közvetlenül is támogatjuk azzal, hogy azonosítjuk a meghatározó jellemzők egyedi hatásait
-
A megnyert, megerősített, érintetlenül hagyott illetve elidegenített fogyasztói csoportokat azonosítjuk és leírjuk
-
A megnyerés és az elidegenítés mögött meghúzódó asszociációkat szétválasztjuk az azokat generáló elemek kijelölésével
VAJON TÉNYLEG A REKLÁM, ÉS NEM A MÁRKA ÉRTÉKÉT MÉRJÜK?
Reklámteszt, kommunikációs hatékonyságmérés
-
A kreatív szakemberek egyértelmű támogatása a fejlesztésben
-
A diagnosztikus (mennyire jó, „jól van megcsinálva / kitalálva” maga a reklám / a kommunikáció ) mutatók mellett hatásalapú mutatók („növeli-e majd a márka választásának valószínűségét?”)
-
Középpontban a márkaérték/sales: a kulcsmutató nem a kreatívval / reklámmal foglalkozik, hanem az azzal elérhető piaci eredmény alapján értékel és rangsorols
-
Egyéni szintű hatást mér: bemutatjuk a megnyert vagy elidegenített csoportok nagyságát, összetételét és indokait
-
Pre-/post exposure márkaérték alapú kulcsmutató: a márka választásának tényleges valószínűségére gyakorolt hatást mérjük, egyéni szinten, így az eredményeket megtisztítjuk a márkaérték hatásától
Verseny és versenypozíció
-
A „Sales Boosting Box” az InsightLab márkaerő és imázs mérő modelljének felhasználásával megmutatja, mely beavatkozási területek hordozzák a legnagyobb potenciált
-
A versenykörnyezetre és az alternatívákra fókuszálunk, a saját pozíció reális, „önerősítéstől mentes” felmérésével
-
Megmutatjuk, hogy mely márkák foglalják el a jelenlegi vagy a jövőbeni célcsoportunk területeit
-
Nemcsak a márka erősségeit / gyengeségeit mutatjuk meg, hanem konkrét akciókat, és/vagy kommunikációs üzeneteket jelölünk ki a szükséges „elmozdulás” elérése érdekében
TUDOM HOL VAGYOK, ÉS A KAPUT IS LÁTOM. AKKOR MOST MÁR TUDNOM KÉNE, MERRE MOZDULJAK?
AKKOR EBBŐL HÁNY GRAMMOT IS KÖSZÖNHET A GÉNEKNEK ÉS MENNYIT AZ EDZÉSNEK?
BTL & promóció hatékonyság
-
A kommunikációs aktivitások hatásától megtisztítva mutatjuk a POS / trade aktivitások hatását a sales eredményekre
-
Csatornánként azonosítjuk a leghatásosabb promóciós akciókat
-
Azonosítjuk, hogy mely típusú trade akciók növelik a legjobban az adott időszak sales eredményei és a márkaérték közti ‘gap’-et
Árkutatás
BIZTOS, HOGY ELEGET TUDUNK A JÓ DÖNTÉSHEZ, HA CSAK A KÉT VÉGPONTOT MÉRJÜK?
-
A jelenlegi és új termékek árának optimalizálása versenykörnyezetben
-
Portfolió-optimalizálás, keresleti görbe becslés
-
Market modelling támogatása: árváltozások, termékportfolió szűkítés piaci hatásának becslése, versenytárs akciók / reakciók szimulálása
-
Csomagképzés támogatása különböző, komplex tartalmú csomagok / ajánlatok piaci fogadtatásának előrejelzésévelf
-
Különböző kiszerelésméretek közti váltások figyelembevétele
-
Ügyféloldali szimulátor, amely könnyen kezelhető, sokoldalú és igény szerint rugalmasan módosítható
EGÉSZSÉGES IRÁNYBA VÁLTOZIK A MÁRKAKÉP?
U&A, tracking
-
A márka vonzerő alapú részesedését és a valós részesedését is mérjük, összevetve a kommunikációs kampányok időzítésével (GRP-val)
-
Azonosítjuk a márkatölcséren való elakadási pontokat, az elakadás és a márkaváltások okait
-
A „Sales Boosting Box” segítségével actionable módon mutatjuk meg az eladásnövelésben rejlő potenciál kiaknázásának lehetőségeit: kikhez, milyen üzenettel szóljunk?
Vásárlási szokások, döntési utak
KIK, MILYEN ESZKÖZÖKKEL CSÁBÍTHATÓK EL AZ ELADÁS HELYÉN?
-
A „The moment of truth” (a végső vásárlási döntés meghozatalának) mély feltárása
-
Vásárlók tipizálása (ár / márka / tudatos választás) – a vásárlási helyzetre irányuló szegmentáció összeköthető fogyasztói szegmentációval is
-
A döntési fa (márka, SKU, kiszerelésméret, ár stb.) hierarchiája
-
Vonzó promóciós típusok azonosítása
-
A sales volumen növelés eszközeinek azonosítása
Életstílus és motivációs szegmentáció
HMM… AKKOR MOST HOGYAN IS KÉPZELJEM EL A CÉLCSOPORTOM?
-
Motiváció alapú szegmentáció univerzális „igénytérképen”, amin bármilyen információ (fogyasztói igények, márka, koncepció, szolgáltatás/termék, vásárlási hely stb.) együttesen elhelyezhető
-
Teljeskörű elemzés, melyben sosem veszik el a valódi, hús-vér ember, a valódi felhasználói csoportok
-
A célcsoport meghatározása a térképen (a legígéretesebb terület, az egyes szegmenseken átnyúlóan): a célcsoport teljeskörű megértése, jellemzése, illetve a nekik szóló komplex kommunikációs üzenet, mint kutatási output
-
Segít megérteni, hogy mit gondolnak és tesznek a fogyasztók, és miért
-
Segíti a stratégia kialakítását: az ígéretes szegmensek és koncepciók azonosítását, a pozícionálást, az egyes szegmenseken belül a fogyasztói igények megértését; majd taktikai tervezési szintre lebontva támogatja a megvalósítást (5W mentén: Kinek, Mikor, Mit és Hol kell mondani ahhoz, hogy az ajánlatunk vonzó és konzisztens legyen?)
-
Olyan rendszer, amelyben a látens igények is feltárhatók
MIT MONDANAK A MÁRKÁD HÁTA MÖGÖTT?
-
Web-listening
-
A márkával kapcsolatos online említések összegzése, trend-alakulása, sentiment-analízis (pozitív-negatív említések aránya)
-
Leggyakoribb asszociációk, szavak
-
Véleményvezérek azonosítása
-
A márkával / termékkel kapcsolatos problémák azonosítása