SZOLGÁLTATÁSAINK A TURIZMUS ÉS KÖZLEKEDÉSI SZEKTORBAN
KOMPLEX TDM KUTATÁSOK
SZUPERGYORS LEGYEN A HULLÁMVASÚT VAGY GYEREKBARÁT?
Szolgáltatás-, attrakciófejlesztés, koncepciótesztek
-
Kvantitatív, kvalitatív és komplex megértésben is, célcsoport azonosítás lehetőségével
-
Az igénybevétel valós valószínűségét (és nem „az igénybevételi hajlandóság valószínűségét”) mérjük, egyéni szinten, így azonosíthatók a megnyert csoportok
-
Részletes értékelés nem csak a beavatkozási pontok, hanem a beavatkozási irányok és mértékék kijelölésére
-
Az InsightLab márkaérték mérő mutatójára épülő Share-in-Mind becslési modell, ami nem csak a potenciált azonosítja, de megjelöli a nyereség forrását (kannibalizáció), és leírja a megnyertek körét
HOGYAN ALAKÍTHATÓ A VÁLASZTÁS A MINDENT ELDÖNTŐ PILLANATBAN?
Döntési utak és befolyásolók
-
A „The moment of truth”: a végső döntés meghozatalának momentumára helyezzük a fő hangsúlyt
-
Látogatók tipizálása (költségtudatosság / kényelem / lojalitás)
-
A döntési pontra irányuló szegmentáció (meghatározott dimenziók mentén) összeköthető a „látogatói” szegmentációval is)
-
Szegmensek mérete, súlya
-
Vonzó esemény / program típusok azonosítása
-
A döntési fa (földrajzi távolság, esemény / szórakozás / látványosság típusa, belépő díj, nyitva tartás, megközelíthetőség) hierarchiája
MENNYIRE HASZNOS EGY OLYAN VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR, AMIBEN CSAK MAGUNKAT LÁTJUK?
Vonzerő, imázs és pozicionálás
-
Versenykörnyezeti kontextusba helyezett, relatív, valódi előrejelző erővel bíró, egyéni szintű vonzerő mutató, amely közvetlenül a (potenciális) látogatóban élő képet / benyomást vizsgálja
-
Rávilágít a kommunikáción kívüli (ár, akciók) tényezők hatására
-
Szemben a klasszikus (pl. NPS) mutatókkal, nem izoláltan tekint a turisztikai látványosságra, hanem annak a látogató fejében a többi alternatívához viszonyított relatív pozícióját méri
COOL, RETRO JÁRGÁNY VAGY SZAKADT ÓCSKAVAS?
-
IMAGE DRIVER-ELEMZÉS – Megengedjük a valóságot:
-
Egyes tulajdonságok taszítóak is lehetnek, ezért negatív összefüggést is értelmezünk és kimutatunk
-
Fontossági sorrend (driver-erő) megállapításához az összkép (=összetartozó attribútumok összessége) vonzerejéből indulunk ki, és nem egyenként kezeljük az attribútumokat
-
Válaszadói szinten mérjük: ugyanaz az attribútum valakinek vonzó, másoknak taszító – ezek aránya többet mond az átlagnál
Online tér
MIT MONDANAK A "MÁRKÁD" HÁTA MÖGÖTT?
-
Web-listening
-
A márkával kapcsolatos online említések összegzése, trend-alakulása, sentiment-analízis (pozitív-negatív említések aránya)
-
Leggyakoribb asszociációk, szavak
-
Véleményvezérek azonosítása
-
Az esménnyel / helyszínnel / szolgáltatással kapcsolatos problémák azonosítása
VAJON TÉNYLEG A REKLÁM ÉS NEM MAGA A LÁTVÁNYOSSÁG VONZEREJÉT MÉRJÜK?
Kommunikációs tesztek és hatékonyságvizsgálat
-
A kreatív szakemberek egyértelmű támogatása a fejlesztésben
-
A diagnosztikus (mennyire jó, „jól van megcsinálva / kitalálva” maga a reklám / a kommunikáció ) mutatók mellett hatásalapú mutatók („növeli-e majd a márka választásának valószínűségét?”)
-
Középpontban a sales: a kulcsmutató nem a kreatívval / reklámmal foglalkozik, hanem az azzal elérhető eredmény alapján értékel és rangsorol
-
Egyéni szintű hatást mér: bemutatjuk a megnyert vagy elidegenített csoportok nagyságát, összetételét és indokait
Látogató-összetétel elemzés
KIT VONZUNK ÉS KIT TASZÍTUNK?
-
Vonzáskörzet-elemzés exit interjúk segítségével (irányítószám alapján)
-
Demográfiai összetétel, látogatási cél elemzés
-
Döntési utak, versenytársak / alternatívák felmérése
AKKOR EBBŐL HÁNY GRAMMOT IS KÖSZÖNHET A GÉNEKNEK ÉS MENNYIT AZ EDZÉSNEK?
BTL és promóció hatékonyság
-
A kommunikációs aktivitások hatásától megtisztítva mutatjuk a promócióük hatását a sales eredményekre
-
Csatornánként azonosítjuk a leghatásosabb promóciós akciókat
-
Azonosítjuk, hogy mely típusú trade akciók növelik a legjobban az adott időszak sales eredményei és a márkaérték közti ‘gap’-et
„Advocacy” kutatások
BIZTOS, HOGY A LEGHANGOSABBRA FIGYELNEK ODA?
-
Véleményvezérek azonosítása; hol és hogyan érhetőek el?
-
Látogatóközönség tájékozódási forrásainak feltárása, fontossági rangsora
-
Bizalom: mely forrásokban bíznak meg a látogatók?
-
A Word-of-Mouth szerepe (mindkét oldalról: információ nyújtás / ajánlás és információ / tanács keresés)
U&A, tracking
EGÉSZSÉGES IRÁNYBA VÁLTOZIK AZ ÖSSZKÉP?
-
Azonosítjuk a „márkatölcséren”való elakadási pontokat, a kipróbálás akadályait és az elpártolás okait
-
A „Sales Boosting Box”segítségével actionable módon mutatjuk meg a látógatószám növelésében rejlő potenciál kiaknázásának lehetőségeit: kikhez, milyen üzenettel szóljunk?
A PARKOLÓHELYEK SZÁMÁT NÖVELJÜK, VAGY BUSZMEGÁLLÓT TELEPÍTSÜNK?
Megközelítés, közlekedési alternatívák
-
Közlekedési alternatívák vonzereje, hatása a választásokra
Ártesztek
-
Jelenlegi és új szolgáltatások / belépők árának optimalizálása versenykörnyezetben
-
Portfolió-optimalizálás, különböző típusú belépőjegyek (felnőtt, gyerek) keresleti görbe becslése
-
Market modelling támogatása: árváltozások, szolgáltatás szélesítés / szűkítés piaci hatásának becslése, versenytárs akciók / reakciók szimulálása
-
Csomagképzés támogatása, különböző, komplex tartalmú ajánlatok piaci fogadtatásának előrejelzésével
BIZTOS, HOGY ELEGET TUDUNK A JÓ DÖNTÉSHEZ, HA CSAK A KÉT VÉGPONTOT MÉRJÜK?